About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 16, 2022

(No. 967) No Fish at Sandy Beach in Yonago City (米子市の砂浜にて釣果なし)



This morning I had some business to attend to in Yonago City. So I decided to take advantage of the opportunity. Yonago City, located in Tottori Prefecture, has a large beautiful sandy beach facing Miho Bay. I envy Yonago City in this regard. Matsue City, where I live, is located in Shimane Prefecture, and most parts of its coast facing the Sea of Japan are rugged rocky cliffs. It’s difficult to find an expansive sandy beach in Matsue. Throwing my lures from the sandy beach in Yonago this morning, I remembered how much I had enjoyed fishing in the sandy beaches of New York City. I missed Brighton Beach, Rockaway Beach, and Breezy Point.
( 今朝は米子市内で用事がありました。そこで、その機会を利用することにしたのです。鳥取県にある米子市には、美保湾に面した大きな美しい砂浜があります。この点で私は、米子市がうらやましいのです。私の住む松江市は島根県にありますが、日本海に面したその海岸は、ほとんどがゴツゴツとした岩壁です。松江で広大な砂浜を見つけるのは困難なのです。今朝、米子の砂浜からルアーを投げながら、ニューヨークの砂浜で釣りを楽しんでいたことを思い出しました。ブライトンビーチ、ロッカウェイビーチ、そしてブリージーポイントを懐かしく思いました。)

No comments:

Post a Comment