About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 4, 2021

(No. 877) Interrupted Run-and-gun Style Fishing (中断させられたラン&ガン方式の釣り)




The waves had been too high for me to do fishing at any rocky shore facing the Sea of Japan. So I gave up chasing the yellowtail amberjack this morning. Instead, I decided to chase the Japanese sea bass at the Ohashi River, Lake Nakaumi, and Sakai-suido waterway. In other words, I did the wide-area run-and-gun style fishing, which means trying at least three different fishing spots in at least three different areas in succession, according to my self-made fishing dictionary. However, when I reached Omisaki Bridge, the third fishing spot, something unusual happened to my PENN Torque 5 spinning reel. I started to feel strong and uneven resistance while reeling it. I had to quit my fishing. As soon as I came home, I took apart the reel and did the basic cleaning. PENN reels are known for their simple design and easiness of self-maintenance. I couldn’t find what caused the resistance, but now the reel is as smooth as it should be.
(波が高過ぎて、日本海に面した磯では釣りをすることができません。ですので今朝は、ヒラマサを狙うのはあきらめました。代わりに、大橋川、中海、境水道などでスズキを狙うことにしました。言い換えれば、広域ラン&ガン方式の釣りを行ったのです。私が勝手に作った釣り辞典によれば、広域ラン&ガン方式の釣りとは、少なくとも3つの地域における少なくとも3つの異なる釣り場を、連続して試すことを意味します。ところが、3番目の釣り場である大海崎橋に差し掛かったとき、私のスピニングリール、PENNトルク5に異変が生じました。リールを巻いているときに、強くて不均一な抵抗を感じるようになったのです。釣りを中止せざるを得ませんでした。帰宅後すぐにリールを分解し、基本的なクリーニングを行いました。PENNのリールは、単純な設計でセルフメンテナンスが容易なことで知られています。抵抗の原因は分かりませんでしたが、今では本来のスムーズな巻き取りができるようになりました。)

No comments:

Post a Comment