About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 21, 2020

(No. 581) No Fish at Lake Shinji on Day 6 under State of Emergency (緊急事態宣言6日目、宍道湖にて釣果なし)




I believe Danny plugs are one of the most legendary lures in the world. They were created originally by Mr. Danny Pichney, and now a variety of lure makers make similar lures in homage to him. Danny plugs are famous for its ability to attract fish, especially big ones (It had happened to me in the past). This early morning I used CCW’s Classic Danny. I had no interaction with other walkers but just nodded as I did last time. On the other hand, the lure was about to have an interaction with others. It attracted a bird, not fish. Intrigued by the surface lure, a sea-gull like bird hovered above it. I had to be careful not to allow the bird to attack the lure.
(ダニー・プラグは、世界有数の伝説的なルアーの一つだと思います。もともとはダニー・ピチニーさんが作ったルアーなのですが、今では多くのルアーメーカーが敬意を込めて類似品を作っているのです。ダニー・プラグは、魚を惹きつけることで、特に大型魚を惹きつけることで有名です(かつて私の身にも起きました)。今朝早く、私はCCWのクラシック・ダニーを使いました。前回同様、数回の会釈を除けば、他の歩行者との接触はありませんでした。しかしルアーは、危うく他者と接触しそうだったのです。魚ではなく、鳥を惹きつけたのでした。カモメのような鳥が、水面を泳ぐルアーに魅了され、その上空を旋回しました。私は、鳥がルアーを襲わないよう気をつけねばなりませんでした。)

No comments:

Post a Comment