About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 26, 2020

(No. 586) No Fish at Lake Shinji on Day 11 under State of Emergency (緊急事態宣言11日目、宍道湖にて釣果なし)




This morning I took out CCW’s Small Danny plug, which is a smaller version of its Classic Danny. I believe the latter will be more effective once the so-called “Konoshiro-pattern” begins in Lake Shinji in May or June, but the former has to be more effective now because the number of the fish called konosirus punctatus is limited in the lake. The strong crosswind was still blowing from the west. I started to wonder if it would ever stop someday. Whether fishermen or joggers, I had no interaction with others.
(今朝は、CCWのクラシック・ダニーの小型版であるスモール・ダニーを持ち出しました。5月か6月に、いわゆる「コノシロ・パターン」がいったん始まってしまえば、前者の方が効果的だと思うのですが、今はまだ、湖にいるコノシロという魚の数が少ないので、後者の方が有効に違いないのです。相変わらず西からの強い横風が吹いていました。果たしてこの風はいつの日か止むのだろうかと、私は考え始めました。釣り人にせよジョギング愛好家にせよ、誰との接触もありませんでした。)

No comments:

Post a Comment