About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 25, 2020

(No. 584) No Fish at Lake Shinji on Day 10 under State of Emergency (緊急事態宣言10日目、宍道湖にて釣果なし)




The temperature had risen seasonably when I walked to Lake Shinji this morning. It was much more comfortable compared to a last few trips although the strong crosswind was still blowing from the west. In addition to my perennial Roberts Whistler, I took out the Super Strike Zig Zag. It is one of my favorites in which I have greater confidence for the ability to catch a fish. As I mentioned in my last post, any good catch would go to one of nearby eateries, but no fish attacked the lure this morning. I found at least one bait fisherman at the shore. I was careful not to get close enough to him for a conversation with him to be initiated.
(今朝、宍道湖まで歩いてみると、気温はこの季節にふさわしく上昇していました。西からの強い横風が相変わらず吹いていましたが、前回までの数回の釣行と比較して、ずっと快適でした。常に持ち出しているロバーツ・ホイッスラーに加えて、私が持ち出したのはスーパーストライク・ジグザグでした。このルアーは、その実釣性能に私が自信を持っているお気に入りの一つです。前回の投稿で触れた通り、良い魚が釣れたら近所の小さなレストランに持っていくつもりでしたが、今朝はルアーを襲う魚はいませんでした。岸辺に少なくとも1人のエサ釣り師の姿がありました。私は、彼に近づき過ぎて、会話が始まることがないよう気をつけました。)

No comments:

Post a Comment