About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 28, 2021

(No. 818) No Fish at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にて釣果なし)



Encouraged by the strike that my Roberts Ranger produced at Kurauchi Bay yesterday, I tried Maruiwa this morning with eager anticipation. The sea was rather choppy, and I felt another splashy strike would happen at any moment. I kept throwing my favorite lures with my unwavering Field-of-Dreams-like conviction. “If You Cast It, Fish Will Come.” I kept casting for about two hours in vain. No regret.
(昨日の倉内湾でロバーツ・レンジャーがもたらしてくれたストライクに励まされ、今朝の私は、期待に胸を膨らませて丸岩に挑戦しました。海はかなり荒れていて、水しぶきを伴うストライクが今にも起こりそうな気がしました。私は、揺らぐことのない「フィールド・オブ・ドリームス」的信念とともに、お気に入りのルアーを投げ続けました。「それを投げれば、魚は来る」。私は約2時間、釣果なく投げ続けました。悔いはありません。)

No comments:

Post a Comment