About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 27, 2021

(No. 817) One Splashy Strike at Kurauchi Bay (倉内湾にて水しぶきのあがるストライク)





These days I am not as free in the morning as before. A series of international video conferences for which I am assigned as a translator have been scheduled in the morning. So I cannot go fishing early in the morning. Today was one of such days. It was only this afternoon that I became free. The weather was so fine that it made me feel the hot summer coming back. I went to Kurauchi Bay for not so much fishing but swimming. I couldn’t expect any response from predatory fish under the bright afternoon sun. I alternately swam and fish. After swimming around the fishing spot about several minutes, I kept throwing my lures for several minutes. I enjoyed this repetition at least few times without any response from fish. However, at the very first cast of the 4th or 5th round of fishing, a white streak quickly crossed my Roberts Ranger skipping on the surface. Although the fish was not hooked, I felt the impact. What an exciting impact it was!
(最近は、以前のようには午前中が自由でなくなっています。通訳として参加する一連の国際ビデオ会議が午前中に組まれているのです。そのため、早朝に釣りに行くことができません。今日も、そのような一日でした。自由になれたのは午後になってからでした。暑い夏が戻ってきたと思わせてくれるような快晴です。私は倉内湾に、釣りというよりも、海水浴をしに出かけました。明るい午後の日差しの下では、肉食魚からの反応は期待できないのです。私は、水泳と釣りを交互に行いました。釣り場の周辺を数分泳いだ後、ルアーを数分投げ続けました。魚からの反応はないまま、少なくとも数回、この繰り返しを楽しみました。ところが、4〜5回目の釣りの第一投目、白い筋が、水面を飛び跳ねる私のロバーツ・レンジャーを素早く横切ったのです。フッキングはしなかったものの、私はその衝撃を感じました。なんてエキサイティングな衝撃だったことでしょう!)

No comments:

Post a Comment