About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 7, 2021

(No. 809) No Fish at Koidori-bana in Owashi (大芦の越鳥鼻にて釣果なし)





In order to go to Koidori-bana in Owashi, you have to walk through a small graveyard of Niregi hamlet. If it had been before dawn, I would have been spooked. But under the already bright summer sun at 6:30 a.m., nothing scared me. In addition, I found a lady taking care of one of gravestones.
"Good morning,” I said to her. "Please allow me to take this path." 
"Catch any fish these days?" She asked me dubiously.
"No. No fish at all," I cheerfully answered.
Then, passing through the bamboo woods, I reached Koidori-bana. The sea was very calm, and no fish responded to my lures. A small fishing boat sailed toward me. I made a bow toward the fisherman on it.
"Any fish?" He yelled at me.
Waving to him, I yelled back. ”Nothing at all!”
"Because no fish in the sea!" He joyfully yelled again.
The lady at the graveyard looked doubtful about the likelihood of my catching fish, and the fisherman seemed as if he were adamant that I wouldn't catch any fish. I felt proud because it was as if they strongly endorsed me as a great “non-fisherman."
(大芦の越鳥鼻に行くには、楡木集落の小さな墓地を通らなければなりません。もし、夜明け前だったら、私は怖くなっていたことでしょう。しかし、午前6時半の既に明るい夏の太陽の下では、何も怖くありませんでした。その上、墓石の手入れをしている女性までいたのです。
「おはようございます」 私は彼女に言いました。「ちょっとこの道を通らせてもらいます」 
「魚は釣れちょうますかね?」 彼女は、怪訝そうに尋ねました。
「いいえ、なんだい釣れません」と私は元気よく答えました。
そして竹林を抜けると、越鳥鼻に到着です。海はとても穏やかで、私のルアーに反応する魚はいません。すると、一隻の小さな漁船が近づいてきました。私はその漁師さんに一礼しました。
「釣れ〜か〜?」彼は私に向かって叫びました。
私は手を振って叫び返しました。「なんだい、釣れません!」
「魚がおらんも〜ん!」彼も嬉しそうに叫びました。
墓地の女性は、私などに魚が釣れるのかどうか怪訝そうな顔をしていましたし、漁師さんは私に魚など釣れるわけがないと断言するかのようでした。私は、偉大な「無魚釣り師」として、彼らの強い支持を受けたような気がし、誇らしく感じました。)

No comments:

Post a Comment