About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 8, 2021

(No. 780) No Fish at Lake Shinji (宍道湖にて釣果なし)



The lake was choppy when I drove on the road along the shore in the morning, but it had become calmer before I started throwing my lures about 3 p.m. The calm surface and the favorable wind created a great opportunity for me to use an American pencil popper the way American fishermen do. So I took out a spinning reel (PENN Torque 5), instead of of a conventional reel. I can maneuver an American pencil popper more comfortably with a spinning reel. I used Guppy Lure’s Jobo Jr., one of American pencil poppers I own. My Jobo Jr. made enticing splashes on the surface, but no fish got intrigued enough. Not only I but also other two regular lure fishermen seemed out of luck this afternoon.
(朝、湖畔の道路を車で走っている時には、湖は波立っていましたが、午後3時頃にルアーを投げ始める前には、既に穏やかになっていました。穏やかな湖面に追い風が吹いており、アメリカのペンシル・ポッパーをアメリカの釣り師の方法で使うのに最適な機会となっていました。そこで、両軸リールではなく、スピニングリール(PENNトルク5)を持ち出しました。アメリカのペンシル・ポッパーを操作するには、スピニングリールの方が便利なのです。使用したのは、私がもっているアメリカ製ペンシル・ポッパーの一つ、グッピールアーのジョボ Jr.。ジョボ Jr.は水面に魅力的な水しぶきを上げたものの、魚の興味を引くことはできませんでした。私だけでなく、他の2人の常連ルアー釣り師も、今日の午後は運に恵まれなかったようです。)

No comments:

Post a Comment