About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 9, 2021

(No. 781) No Fish at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にて釣果なし)




The sea was glassy calm. It was as if it were the pristine water stored in a newly-constructed and not-yet-used swimming pool. Everything was so quiet that I started playing Damien Rice’s album “O” on my iPhone 4S. Normally the sound from my iPhone 4S is barely audible at the sea because it is muffled by louder sounds of the wind and waves, but this morning the plaintive melodies of the album was very audible. Too audible.
(海は鏡のように静かでした。それはまるで、建設されたばかりでまだ使用されていないプールに蓄えられた、汚れなき水のようでした。すべてがあまりにも静かなので、私はダミアン・ライスのアルバム『O』をiPhone 4Sで流し始めたのです。いつもの海なら、iPhone 4Sの音は、風や波の音にかき消されてほとんど聞こえませんが、今朝はこのアルバムの哀愁漂うメロディーがとてもよく聞こえました。聞こえ過ぎでした。)

No comments:

Post a Comment