About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 24, 2021

(No. 788) No Fish at Takasaki-bana in Mitsu (御津の高崎鼻にて釣果なし)

 




I managed to park my car on a slightly widened part of the shoulder and then started descending down the bushy path in the woods. I was with not only my fishing tackle but also a pair of shears. Today’s destination was Takasaki-bana in Mitsu, which I hadn’t tried before. I had to cut rampant weeds here and there along the path. Due to the additional labor, I became already tired when I reached the shore. Although I didn’t spend much time at Takasaki-bana and no fish responded to my lures, I felt refreshed. Trying a fishing spot for the first time is always refreshing.
(路肩の少し広くなった部分になんとか車を停めて、私は、林中の茂った小道を下り始めました。釣り道具だけでなく、草刈りハサミも携えていました。今日の目的地は、まだ行ったことのない御津の高崎鼻です。小道のあちこちに生い茂る雑草を刈る必要がありました。その余分な仕事のせいで、岸辺に着いたときには既に疲れてしまっていました。高崎鼻での滞在時間は短く、魚がルアーに反応することもなかったのですが、気分は爽快でした。初めての釣り場は、やはり気持ちがいいですね。)

No comments:

Post a Comment