About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 6, 2021

(No. 778) Continuously No Fish at Lake Shinji (宍道湖にて引き続き釣果なし)



I have been to Lake Shinji several times this weekend, including two times when I threw lures toward the vast surface. Whenever I was there, I saw some lure fishermen both on the boats in the distance and at the shore. As far as I could see, nobody seemed to catch the Japanese sea bass. I wondered whether too much pressure might have been on the fish. That might be the reason why the fish was not very responsive.
(この週末、私は何度か宍道湖に行き、そのうち2回は、広大な水面に向かってルアーを投げました。宍道湖では常に、沖合のボートや岸辺で、ルアー釣りをしている人たちを見かけました。しかし、私が見た限りでは、誰にもスズキは釣れていないようでした。スズキたちには、プレッシャーがかかりすぎているのでしょうか。それが魚の反応を悪くしている原因なのかもしれません。)

No comments:

Post a Comment