About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 22, 2020

(No. 599) No Fish at Foggy Lake Shinji (霧深き宍道湖にて釣果なし)


The fog was very dense this morning. In addition, it was completely windless at the shore of Lake Shinji. All that I could see was the dense whiteness. All that I could hear was the distant growl from an engine of fishing boat collecting Shijimi mussels. I felt as if I were a lost man who strayed into a fantasy land.
( 今朝は、霧がとても濃かったのでした。加えて、宍道湖岸は完全に無風でした。私に見えるものと言えば、濃い白さだけでした。私に聞こえるものと言えば、シジミを採っている漁船のエンジンが発する遠いうなり声だけでした。私は、まるで幻想の土地に迷い込んでしまった男のように感じました。)

No comments:

Post a Comment