About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 24, 2020

(No. 601) Consecutively No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて引き続き釣果なし)




I felt as if I were repeating the same morning as yesterday. It was like “Groundhog Day,” a 1993 American film starring Bill Murray. I cruised on the seaside road around 6 a.m. this morning as I had done yesterday, and all the fishing spots of easier access seemed already occupied or crowded. Only Saruwatari in Nonami was an exception. The sea around Saruwatari was empty, the same as yesterday, too.
(まるで昨日の朝をそのまま繰り返しているようでした。ビル・マーレイ主演の1993年のアメリカ映画『恋はデジャ・ブ』のようでした。私は、昨日と同様、今日も午前6時頃に海岸沿いの道を運転したのですが、比較的容易に行ける釣り場は、どこも既に先客がいるか、あるいは混んでいるようでした。野波の猿渡だけが例外でした。猿渡周辺の海も、昨日と同様、空っぽでした。)

No comments:

Post a Comment