About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 12, 2020

(No. 595) Two Beautiful Swans Dipping Their Heads Underwater at Lake Shinji (宍道湖にて水中に頭を突っ込む二羽の美しい白鳥)






This post is not about fishing. When I was walking on the bank along the shore of Lake Shinji this morning, I saw two beautiful swans dipping their heads underwater and feeding some green water weeds. Apparently, they did not mind my presence and the fleet of fishing boats collecting Shijimi mussels. The birds were so elegant that I shot the video of them, too.
(この投稿は、釣りには関係ありません。今朝、宍道湖岸の土手を歩いていた時、水中に頭を入れて緑の水草を食べている二羽の美しい白鳥を見たのです。私の存在や、シジミを採っている漁船団のことは、どうやら気にならないようです。鳥たちはとても優雅だったので、私はビデオも撮影しました。)

No comments:

Post a Comment