About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 2, 2020

(No. 590) Elegant Swan at Lake Shinji (宍道湖の優雅な白鳥)


In my last post I said I was planning to write about my impression on American lures. I have not yet decided which one of them I should write about first. To be honest, I feel that I might not be good at writing about each of my lures. Each of them is special in its own way, and I love all of them. They are lovable. Yes, they are lovable, and probably that’s it. That’s my impression. I understand it’s too general, but I don’t feel I need to elaborate it more. So I am not sure whether I will do it. On the other hand, I am sure I will keep going to Lake Shinji in order to do casting practice with a hookless lure. I have exercised self-restraint on using a normal lure. Today I took a picture of a swan again, one of the pair that had come to Lake Shinji several days ago.
(前回の投稿で私は、アメリカのルアーについての印象を書いていくことを検討中だと言いました。しかし、どのルアーを最初に取り上げるべきか、まだ決めていません。正直に言うと、一つ一つのルアーについて上手く書くことなんて出来ないのではないかと感じているのです。どのルアーもそれぞれなりに特別であり、私はどれも好きなのです。彼らは愛すべき存在です。そう、彼らは愛すべき存在であり、おそらくそれに尽きるのです。それが私の印象です。大雑把すぎると承知してはいますが、それ以上、詳しく語る必要も感じられません。なので、私が本当にそれをするか不確かです。一方、針のないルアーでキャスティング練習をするため、宍道湖に通い続けることは確かです。私は普通のルアーを使うことを自粛しているわけです。今日は、数日前に宍道湖にやって来た白鳥のつがいの一羽を、再び、写真に撮りました。)

No comments:

Post a Comment