About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 25, 2020

(No. 602) Scorpion Fish at Saruwatari in Nonami and Japanese Badger (野波の猿渡にてカサゴ、そしてニホンアナグマ)






I started fishing about 6 a.m. today. Hoping to catch a big amberjack, I kept casting topwater lures, such as the Roberts Whistler and Guppy Lure’s Jobo Junior, until 7:30 a.m. when I got tired of not receiving any response from fish. Then, I changed my target from a big amberjack to any bottom-dwelling fish. I took out my Hopkins Smoothie Shorty and let it sink to the bottom of the sea. Soon I felt a sharp bite from a fish. It was a scorpion fish. In addition to it, there was another encounter with an animal this morning. On my way back to my home, I saw a Japanese badger running on a shoulder of the seaside road. One fish and one small mammal in a day. What a good day!
(今日は午前6時頃に釣り始めました。大きな青物を狙い、ロバーツのホイッスラーやグッピールアーのジョボ・ジュニアのようなトップウォーター・ルアーを、午前7時半、魚からの反応が全くないことに飽き飽きしてしまうまで、投げ続けました。それから私は、対象魚を、大きな青物から、底生の魚に変えました。ホプキンス・スムーズィー・ショーティーを取り出して、海底まで沈めたのです。すぐに魚からの鋭いバイトがありました。カサゴでした。この魚に加えて、今朝はもう一つ、動物との出会いがありました。帰宅途中、海岸沿いの道の路肩を、ニホンアナグマが走っていたのです。1日のうちに魚1尾と小さな哺乳類1匹。なんて良い日なのでしょう!)

No comments:

Post a Comment