About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 4, 2020

(No. 592) Hookless Fishing: Birth of New Exciting Fishing Style (無針釣り:エキサイティングな新しい釣りスタイルの誕生)


After I posted my last article, I said to myself, “Did I just invent a new fishing style as a by-product of the coronavirus crisis?” Please don’t ask me the causal relationship between the ongoing once-in-a-century pandemic and this newly invented fishing style. There should have been a clear logic behind the relationship, and I even explained it in one of my earlier posts, but now it feels blurry. Anyway, I am excited with this new invention. As you may know, there were some periods during which I was a “non-fisherman” as I am now. Non-fishermen are defined as those who practice the “non-fishing.” Non-fishermen are those who don’t catch fish but are as satisfied with the result as when they catch fish. Non-fishermen are those who have a gift for loving their fishing unshakably even when they have been skunked for an extremely long time. As an advanced form of this “non-fishing,” I decide to call the new style “hookless fishing.” Probably I am the world’s first “hookless fisherman.” Does anybody want to be the second?
(前回の記事を投稿した後、私は自分に問いました。「もしかして俺、コロナ危機の副産物として、新しい釣りのスタイルを発明しちゃったのかな?」。現在進行中の100年に1度レベルの世界的感染爆発と、この新しく発明された釣りのスタイルとの因果関係については、どうか問わないでください。両者の関係の背後には明快な論理があったはずですし、以前の投稿で私はそれを説明さえしているのですが、今はぼやけています。ともかく私は、この新発明に興奮しているのです。おそらくご存知だと思いますが、かつて私には「無魚釣り師」であった時期が何度かありました。今もまたそうです。無魚釣り師とは「無魚釣り」を実践する人のことを指します。無魚釣り師には魚が釣れないのですが、たとえ魚が釣れなくても、魚が釣れた時と同様に満足しています。無魚釣り師には才能があり、異常なほど長い間ボウズが続いている時でも、微動だにせず、自分の釣りを愛せるのです。この「無魚釣り」の進化形として、私は新しいスタイルを「無針釣り」と呼ぶことにしました。たぶん私は、世界で初めての「無針釣り師」でしょう。誰か2人目になりたい人はいますか?)

No comments:

Post a Comment