About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 6, 2019

(No. 482) No Fish at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にて釣果なし)



The water around Maruiwa was as quiet this morning as it had been 3 days ago. It was as if everything around the fishing spot had not changed at all for the last 3 days except that there were fewer small fish this morning. I might have felt a bit more alone than I did 3 days ago.
(今朝の丸岩周辺の海は、3日前と同じように静かでした。まるでこの3日間、釣り場の周囲にある全てのものが全く変化していないかのようでした。ただ小魚の数のみ、今朝の方が少なかったのでした。一人っきりでいるという感覚が、3日前よりも、少しだけ強まったかもしれません。)

No comments:

Post a Comment