About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 21, 2019

(No. 489) Fluke at Edabo in Etomo Harbor (恵曇港の枝防にてヒラメ)





Another typhoon was coming, and the weather forecast said that the waves were 2.5 meters high this afternoon. So I expected the water in Kurauchi Bay to be choppy enough for my lures to draw a strike from the Japanese sea bass, but the reality fell short of my expectation again. The water in Kurauchi Bay was very calm. After making only a few casts, I gave up the bay. I drove to Etomo Harbor. I did not think I would catch any fish there. I just wanted to enjoy casting my favorite lures.
(また台風が近づいており、そして天気予報によると、今日の午後の波の高さは2.5メートルということでした。そこで私は、倉内湾の内側は波立っていて、スズキが私のルアーを襲うのではないかと期待したのです。しかし、実際の状況は、今日もまた、私の期待にそむくものでした。倉内湾は非常に穏やかだったのです。わずか数キャストだけして、湾をあきらめました。私は恵曇港へと向かいました。そこで何か魚が釣れるとは思っていませんでした。私はただ、お気に入りのルアーを投げることを楽しみたかったのです。)
There was one lure fisherman at the tip of Edabo, one of the breakwaters in the harbor. Seeing my Northbar Bottledarter plug, he said to me, “Are you trying to catch a bluefin tuna?” He seemed surprised at the size of it. He kindly told me that all he had caught were small Japanese Spanish mackerels. I switched the big plug to the Gator Casting Spoon because there was no response to the plug. At the first cast of the spoon, I felt a sharp bite at the bottom. I successfully landed the fish. It was a beautiful fluke of 45 cm (18 in.) long.
(恵曇港の防波堤の一つ、枝防に一人のルアー釣り師の姿がありました。私のノースバー・ボトルダーター・プラグを見て、その男性は言いました。「マグロでも釣るの?」。その男性はプラグの大きさに驚いたようです。彼は親切にも、釣れるのはサゴシ(若いサワラ)だけだと教えてくれました。その大きなプラグに何も反応がなかったので、私はルアーをゲーター・キャスティング・スプーンに換えました。そのスプーンの第一投目、鋭いバイトが海底で感じられました。首尾良く釣り上げることのできたその魚は、全長45センチの美しいヒラメでした。)

No comments:

Post a Comment