About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 13, 2019

(No. 485) No Fish at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にて釣果なし)




This morning I focused my mind on my fishing more than usual. The weather forecast had rightly said that the waves would be about 2 meters high, and that’s why swimming around Maruiwa in Owashi was never an option. All I could do this morning was to keep casting my favorite lures toward the vast ocean while keeping a careful watch on sporadic strong swells. The lures I had taken out this morning were for big yellowtail amberjacks. I hoped that big ones were swimming along the shore and would come across one of my lures sooner or later. Although I did not lose the hope to the end, there was no response from fish.
(今朝は、いつも以上に、気持ちを釣りに集中させました。波の高さが約2メートルになるだろうという天気予報が当たったので、大芦の丸岩周辺で泳ぐという選択肢はあり得なかったからです。今朝、私に出来たのは、時々やって来る強いうねりを警戒しながら、広大な海に向かってお気に入りのルアーを投げ続けることだけでした。今朝持ち出したルアーは、大型のヒラマサを釣るためのものでした。大型魚が沿岸を泳いでいて、遅かれ早かれ、私のルアーに出会えばいいのに、と私は願いました。その希望を最後まで持ち続けたものの、魚からの反応はありませんでした。)

No comments:

Post a Comment