About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 3, 2019

(No. 480) No Fish at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にて釣果なし)





Probably this is the calmest and quietest sea I have seen since I came back to Japan in 2014. That’s how I felt this morning at Maruiwa in Owashi. The water was super clear, and the current was not moving at all. Some objects, such as seaweeds, floated on the surface and did not move an inch. Two types of small fish, one is brown and the other is bright blue, swam peacefully around the fishing spot. I was absorbed in taking pictures of them more than casting lures toward the unresponsive sea.
(2014年に帰国して以来、おそらくいちばん穏やかで、静かな海だな。今朝、大芦の丸岩で、私はそのように感じました。海水の透明度は最高、そして潮は全く動いていません。海藻などの物体が水面に浮かび、微動だにしません。茶色と鮮やかな青色の2種類の小魚が、釣り場の周囲を穏やかに泳いでいます。私は、反応のない海に向かってルアーを投げることよりも、小魚の写真を撮ることに夢中になりました。)

No comments:

Post a Comment