About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 14, 2019

(No. 486) Casting Performance at Lake Shinji (宍道湖にてキャスティング演技)




After I became free from a self-imposed obligation this late afternoon, I walked to Lake Shinji with two of my favorite American lures, Roberts Ranger and Lemire’s Plugworks’ Sea Fly. I did not expect to catch fish at all. I just wanted to cast those lures only for refreshing myself. Because my sole purpose was just enjoying casting lures, I used the PENN Squidder reel. This conventional reel may not be best suited for lure fishing because the gear ratio is just 3.3:1, which is much slower compared to most reels currently on the market. However, the enjoyment you can obtain from casting a lure successfully with the reel is almost second to none. When I was casting the Sea Fly, the movement of it on the surface attracted attention from one family that were strolling along the shore of the lake. I enjoyed giving a casting performance for them, too.
(今日の午後遅く、自ら課した義務から解放された私は、お気に入りのアメリカのルアー2つ、つまり、ロバーツ・レンジャーとレミレズ・プラグワークスのシーフライを持って、宍道湖まで歩きました。魚が釣れることは全く期待していませんでした。私はただ、ルアーを投げて気分転換をしたかったのです。ルアーを投げて楽しむことだけが目的だったので、リールはPENNのスクイダーを使いました。この両軸リールは、ルアー釣りに最適というわけではありません。ギア比はわずか3.3:1であり、現在市場に出回っているリールの多くと比べて、ずっと遅いのです。しかし、このリールでルアーを首尾よく投げた時に得られる楽しさは、ほとんど何にも代えられません。私がシーフライを投げている時、水面でのその動きが、湖岸を散歩中であったご家族の関心を引きました。私は、彼らのためにキャスティング演技を披露することも楽しみました。)

No comments:

Post a Comment