About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 27, 2019

(No. 491) A Few Thrilling Strikes at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にてスリル満点のストライクがいくつか)







Unlike the last time, I successfully started fishing at 6 a.m. this morning. In other words, I did not oversleep today. Although the sea was much calmer today compared to the last time, I felt stronger resistance when retrieving a lure. There seemed a current running in the water. At 6:30 a.m. when I was retrieving my Super Strike Zig Zag just below the surface, there was a short but sharp bite. Unfortunately for me but fortunately for the fish, it was not hooked. At 7:10 a.m. when I was popping my Super Strike Little Neck Popper on the surface, there was a splashing strike just behind the lure. The fish was not hooked. At 7:45 a.m. when I was retrieving my Roberts Ranger on the surface, there was a larger splashing strike just behind the lure. Once again, the fish was not hooked. I did not see those fish clearly, but my guess is that they were amberjacks.
(前回と異なり、今朝は午前6時から釣り始めることに成功しました。つまり、今日は寝過ごさなかったのです。今日の海は前回と比べてずっと穏やかでした。しかしルアーを引いてみると、ずっと強い抵抗が感じられました。潮が動いているようです。午前6時半、水面直下でスーパーストライク・ジグザグを引いている時、短いけれども鋭いバイトがありました。私にとってはあいにくなことに、魚にとっては幸いなことに、魚は針にかかりませんでした。午前7時10分、スーパーストライク・リトルネックポッパーを水面でポンポン言わせていると、飛沫の上がるストライクがルアーのすぐ後ろで起きました。魚は針にかかりません。午前7時45分、ロバーツ・レンジャーを水面で引いていると、飛沫の上がる、より大きなストライクがルアーのすぐ後ろで起きました。またもや、魚は針にかかりません。それらの魚の姿をはっきり見たわけではないのですが、青物だったのではないかと思います。)

No comments:

Post a Comment