About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 11, 2022

(No. 978) No Fish at Susumi-hana in Owashi (大芦の須々海鼻にて釣果なし)


This morning I broke my recent summer morning routine. Namely, I fished at Susumi-hana for a longer time than I had fished at Maruiwa yesterday. Although no baitfish was sighted around the fishing spot, I somehow felt that predatory fish were around and were about to attack my lures. I was there for about 2 hours, but nothing happened at all.
(今朝は、最近の夏の朝のルーチンを破ってみました。つまり、昨日、丸岩で釣っていた時間よりも長く、須々海鼻で釣りをしたのです。釣り場周辺にベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)は見当たりませんでしたが、なんとなく捕食魚が近くにいて、今にもルアーに襲いかかりそうな気がしました。2時間くらいそこにいたのですが、まったく何も起きませんでした。)

No comments:

Post a Comment