About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 10, 2022

(No. 977) No Fish at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にて釣果なし)






I started throwing my lures from the tip of Maruiwa in Owashi about 6 a.m. No fish responded until I left the fishing spot about 7 a.m. Although I was tempted to stay at Maruiwa a bit longer, I left the fishing spot according to my original plan. I had decided to follow the hot summer morning routine, which I had explained on one of my earlier posts (No. 975). At the northern shore of Lake Shinji, I picked up some litter on the bank. There were a few cigarette boxes left, and one of them had unsmoked cigarettes inside. As I explained on No. 954, that was not necessarily rare.
(午前6時頃より、大芦の丸岩の先端からルアーを投げ始めました。午前7時頃に釣り場を離れるまでの間、魚からの反応はありませんでした。もう少し丸岩にいようかなと思ったものの、当初の予定通り、釣り場を後にしました。以前の記事(No. 975)で紹介した、ホットな夏の朝のルーチンに従うことにしていたのです。宍道湖の北岸では、土手の上のゴミを拾いました。タバコの箱が数個残されており、そのうちの一つには吸われていないタバコが入っていました。No. 954で説明したように、それは必ずしも珍しいことではないのです。)

No comments:

Post a Comment