About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 1, 2022

(No. 974) No Fish at Senjojiki in Mitsu (御津の千畳敷にて釣果なし)





Today was the hottest day in Matsue this summer. It was so hot that the first thing I wanted to do when I walked down to Senjojiki in Mitsu was to jump into the sea. Resisting the temptation, I threw my lures first, but no fish responded to them. So I started swimming, and the seawater saved me from the danger of heatstroke. There was another lure fisherman at Senjojki. To my surprise, he knew this blog. In addition to the refreshing seawater, that was also the reason why I was happy all along even if no fish responded to both of us.
(今日の松江市は、この夏いちばんの暑さでした。とても暑かったので、御津の千畳敷に降りていった私が真っ先にやりたかったのは、海に飛び込むことでした。その誘惑に抗しつつ、私はまずはルアーを投げましたが、魚からの反応はありません。なので泳ぎ始めました。すると海水が、私を熱中症の危機から救ってくれたのでした。千畳敷には、もう一人、ルアー釣り師の姿がありました。驚いたことに、その男性は、このブログのことをご存知でした。気持ちの良い海水だけでなく、そのこともまた、彼にも私にも魚からの反応がなかったにもかかわらず、私がずっと幸せであった理由なのです。)

No comments:

Post a Comment