About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 24, 2021

(No. 748) Higher Gear Ratio Couldn't Improve My Catch at Saruwatari in Nonami (高速ギア比であっても野波の猿渡にて釣果の改善なし)




Thanks to one of wonderful videos by 2nd Chance Tackle, I recently found that the gearing of PENN 210 conventional reel is the same as that of PENN Jigmaster 500. I had known that Special Senator 112H (3/0) and Jigmaster 500 share the same gearing, but I hadn’t have any idea about PENN 210. I don’t think many fishermen know the fact, either. Now that I knew 500 and 210 share the same gearing, I installed one of the aftermarket higher-ratio gears, which are specifically produced for 500, on 210. Ta-da! Now the gear ratio of my Penn 210 is 4.8:1, significantly improved from the original ratio, 4:1. Nevertheless, unlike the gear ratio, my catch was not improved at all.
(2ndチャンス・タックルの素晴らしいビデオのおかげで、PENN 210 両軸リールのギアが、PENNジグマスター500のギアと同じであることを知りました。スペシャル・セネター112H (3/0)とジグマスター500のギアが同じであることは知っていましたが、PENN 210のことは全く知らなかったのでした。この事実を知っている釣り人は、あまり多くないのではないかと私は思います。さて、500と210のギアが同じであることを知った私は、500用のサードパーティー製高速ギアを、210に搭載してみたのです。そしたら、なんと! 私のPENN 210のギア比は、元の4:1から4.8:1へと著しく改善されたではありませんか。しかし、ギア比とは異なり、私の釣果が改善されることはありませんでした。)

No comments:

Post a Comment