About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 26, 2021

(No. 750) My Selfish Appeal to Deity of Fishing (釣りの神様への利己的なアピール)




I am a very selfish man. Whenever I clean the litter at a fishing spot, I do in a showy way. I do my best to attract attention. Because I believe the existence of the deity of fishing. If the deity sees my good deed, he/she must reward me with a good catch. Whenever I take a walk along the shore of Lake Shinji in the morning, I always carry a plastic bag with me. If I find a cigarette butt, I pick it up and put it in the bag for proper disposal afterward. Above photos are such cigarette butts I picked up this morning. In one month or so the Japanese sea bass will arrive in the lake, and I will begin the hunt for the migratory fish in earnest. Cigarette butts are bad for nature. I expect the deity to reward me with a huge Japanese sea bass. I am a very selfish man.
(私は非常に利己的な人間です。釣り場のゴミを片付ける時は、いつも、これ見よがしに片付けます。注目を集めようと全力を尽くすのです。なぜなら私は、釣りの神様の存在を信じているからです。私の善い行いが釣りの神様の目に留まれば、神様はきっとご褒美に、良い魚を釣らせてくれるに違いないのです。朝、宍道湖岸を散歩する時はいつも、ビニール袋を携えています。そして、吸殻を見つけたら、拾って袋に入れ、適切に処分するのです。上の写真は、今朝、私が拾った吸殻たちです。1カ月ほどしたら、スズキが湖に現れ、私はこの回遊性の魚を熱心に追いかけることになるでしょう。吸殻は自然にとって害悪です。釣りの神様が巨大なスズキで報いてくれることを期待しています。私は非常に利己的な人間です。)

No comments:

Post a Comment