About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jan 28, 2020

(No. 547) Joyful Casting Practice at Lake Shinji (宍道湖にて楽しいキャスティング練習)



I got suddenly swamped with many translation jobs. In addition, the weather will remain nasty for a few days. So I am not sure when to go fishing again. However, there is always Lake Shinji in Matsue, and it is just 5 minutes away on foot from my place. This afternoon I got so stressed out that I felt I needed to take a short break. Fortunately, the rain had stopped. So I grabbed my Pop Shaft 83, a Gamakatsu spinning rod, with the PENN Jigmaster 500 conventional reel and walked to the nearby shore of the lake at a fast pace (I know the combination is abnormal). For me, casting practice with an old PENN conventional reel is much more fun than with a spinning reel.
(突然、たくさんの翻訳の仕事に追われる状況になりました。加えて、いやな天気が数日続くようです。ですので、次いつ釣りに行けるか分かりません。とはいえ松江には常に宍道湖があるわけです。しかも湖は、我が家から歩いてほんの5分の距離です。今日の午後、ストレスがたまった私は、ちょっと休憩する必要があるように感じました。幸い、雨は上がっていました。そこで私は、ガマカツのスピニング用ロッド、ポップ・シャフト83に、PENNの両軸リール、ジグマスター500を付けて、最寄りの湖岸へ駆け足で向かったのです(それが異常な組み合わせであることは百も承知)。私にとって、PENNの古い両軸リールを使ったキャスティング練習は、スピニングリールを使った練習よりずっと楽しいものなのです。)
In particular, practice for using the Jigmaster 500 with a plastic spool is super fun. This reel doesn’t have any modern braking mechanism. It has only mechanical brake (tension brake), and I don’t even use it. The spool is loose, which means that only my thumb is a brake. In one of my previous posts, I said that casting with the PENN Squidder was very fun, but now I like the Jigmaster more. In addition, I am an ambidextrous caster. I cast a lure either right-handed or left-handed. Which means, my casting practice takes twice longer than a normal fisherman. It was so fun that I completely lost track of time under the typical overcast of the Sanin Region. As soon as I write this post, I have to work harder.
(とりわけ、プラスチックスプールを付けたジグマスター500での練習は、とてつもなく楽しい。このリールには現代的なブレーキ機構が付いていません。ただメカニカル・ブレーキがあるのみなのですが、私はそれすら使いません。スプールは固定されておらず、グラグラしています。つまり、唯一のブレーキは私の親指だけなのです。以前の投稿で、PENNスクイダーを使ったキャスティングが非常に楽しいと書きましたが、今はジグマスターの方がお気に入りです。その上、私は左右両利きの釣り師です。右手でも左手でも、どちらでもルアーを投げるのです。結果、私がキャスティング練習に要する時間は、ふつうの釣り人の2倍となります。練習はとても楽しく、山陰地方の典型的な曇天の下、私は時間の観念を完全に喪失してしまいました。この投稿を書き終えたら、猛烈に働かねばなりません。)

No comments:

Post a Comment