About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jan 22, 2020

(No. 544) No Fish at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にて釣果なし)



While still not fully recovered from the comment tragedy, I tried not to worry about it and went to Maruiwa in Owashi this morning. I hoped that catching a nice fish on a favorite lure would cheer me up. Even though there was a nice swell and patch of sarashi (white churning water) around the fishing spot, no fish responded to my lures from 7:45 a.m. to 9:15 a.m. I still feel a bit depressed.
コメントの悲劇からまだ完全には回復していないわけですが、私はクヨクヨしないよう務め、今朝は、大芦の丸岩へ行ってみました。お気に入りのルアーで魚が釣れれば、きっと気も晴れるだろうと考えたのです。良さそうなうねりとサラシ(かき混ぜられた白い水)が釣り場の周囲にあったにもかかわらず、午前7時45分から9時15分までの間、魚たちが私のルアーに反応することはありませんでした。私はまだ少しふさぎ込んでいます。)

No comments:

Post a Comment