About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jan 9, 2020

(No. 536) No Fish at Etomo, Sanami, and Owashi Harbors (恵曇港、佐波港、そして大芦港にて釣果なし)



The storm that broke yesterday was gone by this morning. The height of waves had reached 6 meters, so that I hoped I might catch a Japanese sea bass inside a harbor this morning. First I tried Etomo Harbor and then went to Sanami and Owashi Harbors. Although any harbor wasn't up to my expectations, I felt satisfied because I had an opportunity to help a local resident at Sanami Harbor to clean up the litter scattered on the road.
(昨日起きた嵐は、今朝までには、過ぎ去っていました。波の高さが6メートルにも達していたので、今朝はどこかの港内でスズキが釣れるのではないかと期待しました。まず最初に恵曇港を試し、次に、佐波港と大芦港を試しました。どの港も期待はずれでしたが、私は満足しました。なぜなら佐波港で、路上に散乱したゴミを片付ける地元の方のお手伝いができたからです。)

No comments:

Post a Comment