About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 26, 2020

(No. 571) No Fish at Nagasaki-bana in Mitsu (御津の長崎鼻にて釣果なし)





I had not been to Nagasaki-bana in Mitsu since the summer of 2017. I don’t know why there had been such a long hiatus, given the fact that I have happy memories of the fishing spot. I had caught a nice Hong Kong grouper last time I had been there. In addition, I had often enjoyed nice chats with some professional fishermen around it. This morning I was back at Nagasaki-bana. Nothing seemed to have changed since the last time. The sea was pretty calm today, but the cold wind started blowing about 7 a.m. To my surprise, it became too cold rather shortly. I had to quit fishing before 8 a.m.
(2017年の夏を最後に、御津の長崎鼻には行っていませんでした。この釣り場には楽しい思い出があることを考えると、なぜこんなに長期間、足が遠のいていたのか分かりません。最後に行った時には良い型のキジハタが釣れました。さらには、この釣り場ではしばしば、漁師さんと楽しい会話もできたのです。今朝、私は長崎鼻に戻りました。前回から何も変わっていないようです。今日の海はかなり穏やかでしたが、午前7時頃から冷たい風が吹き始めました。驚いたことに、かなりすぐに、耐えられないほどの冷たさとなりました。私は午前8時前に納竿せざるを得ませんでした。)

No comments:

Post a Comment