About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 23, 2020

(No. 569) Dog-like Sound of Frogs in Woods of Nonami (野波の林間で犬のような蛙の鳴き声)




There is a tiny brook along the path in the woods that you have to walk through to reach Saruwatari in Nonami. The brook is so tiny that it almost dries up in the period of a dry spell. Luckily, it held a considerable amount of water this morning. While enjoying the refreshing sound of the babbling brook, I also noticed there was another type of sound. A sound of growling dogs? Actually It was a sound of frogs. I am not very sure what kind of frog it is. Is it the Tago frog? Anyway, at this time of the year they make a dog-like sound inside a gap of rocks along the brook. You cannot see them but only hear their sound. After enjoying the sound of frogs early in the morning, I climbed down to Saruwatari for amberjacks. Unfortunately, no fish responded to my lures, but I remained more excited than the last time. Because I was sure that Spring had come, as the frogs announced it with the sound. I recorded a video of the brook and uploaded it onto my YouTube Channel. If interested, listen to it.
(野波の猿渡へ行くために通る必要のある林の中には、小道沿いに小川が流れています。その小川はとても小さいので、日照りが続くと、ほとんど干上がってしまいます。幸運なことに今朝は、かなりの水量がありました。その爽やかなせせらぎを聞きながら、私は、別の種類の音がしていることにも気づきました。犬の唸り声でしょうか? 実はそれは、蛙の鳴き声なのです。どういう種類の蛙なのか、よくは知りません。タゴガエルという蛙なのでしょうか? いずれにしても、一年のこの時期、小川沿いの石の隙間で、蛙たちが犬のような鳴き声を上げるのです。姿は見えず、鳴き声だけが聞こえます。早朝、蛙の鳴き声を楽しんでから、私は、青物を狙って猿渡に降りていきました。あいにく、魚はルアーに反応しませんでしたが、私は前回の釣行時よりもワクワクしていました。なぜなら、蛙たちがその鳴き声で告げてくれている通り、春の到来を確信したからです。私は小川のビデオを撮影し、YouTubeにアップしました。ご興味があれば、お聞きください。)

No comments:

Post a Comment