About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 19, 2020

(No. 567) No Fish at between Uomiyama and Akaiwa in Mitsu (御津の魚見山から赤岩の間にて釣果なし)






I saw a swell along the rocky shores of Mitsu and Owashi areas on my way to either Maruiwa in Owashi or Saruwatari in Nonami, both of which fishing spots could be dangerously affected by the swell. So I decided to explore Uomiyama and Akaiwa in Mitsu, instead of going to Maruiwa or Saruwatari. Uomiyama and Akaiwa were less affected by the swell, so I was able to cast my favorite lures more comfortably. It became so comfortable in the warm and bright sunlight that I soon lost track of time. I suddenly noticed that I had kept casting and retrieving only my green Roberts Ranger for about 30 minutes. Casting Roberts plugs with PENN Jigmaster seems strangely addictive.
(御津および大芦の磯沿いにうねりが見えたのは、大芦の丸岩かあるいは野波の猿渡へ行く途中のことでした。私は、うねりの影響を受けやすくて危険な丸岩あるいは猿渡へ行く代わりに、御津の魚見山と赤岩を探ることに決めました。魚見山と赤岩は、うねりの影響をあまり受けておらず、私はお気に入りのルアーを、より快適に投げることができました。暖かく明るい陽光の下、とても快適だったので、私は時間が経つのを忘れてしまいました。はっと気付くと、緑のロバーツ・レンジャーだけを、30分近く投げては巻いていたのでした。ロバーツのプラグをPENNのジグマスターで投げることには不思議な中毒性があるようです。)

No comments:

Post a Comment