About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 4, 2020

(No. 561) No Fish(erman) at Etomo Harbor (恵曇港にて釣果/人なし)




Unusually for Etomo Harbor, there was no fisherman when I arrived about 3 p.m. today. Was it due to the coronavirus? In general, there are always some regular bait fishermen, most of which are older people, between the ice plant and Edabo at this time of year. Looking around at the completely empty harbor, I said to myself, “I will get fish all to myself.” Shortly after I started casting my lures, my happy anticipation disappeared. Even so, I kept casting my lures for one hour and a half. Not unusually for me, there was no fish that responded to my lures.
(午後3時に到着してみると、恵曇港にしては珍しいことに、まったく釣り人の姿がないのでした。コロナウイルスのせいなのでしょうか? いつもであれば、製氷所と枝防の間に必ず、数人の常連さん(その多くがご高齢)がおられるのです。私は、完全に無人の港を見回しながら、心の中で言いました。「魚はぜんぶ、俺が独り占めだぜ」。ルアーを投げ始めるとすぐに、その幸せなワクワク感は消えてしまいました。とはいえ私は、1時間半ほどルアーを投げ続けました。私にしては珍しくないことに、ルアーに反応する魚はいませんでした。)

No comments:

Post a Comment