About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 24, 2015

Notice and Apology about My Photos (写真についてのお知らせとお詫び)

Recently I received a comment about general portrait rights related to my photos on this blog. I have tried to be careful not to use a photo that allows readers to clearly recognize faces of fishermen unless I asked them for permission and they kindly granted me it. However, I have not practiced this policy thoroughly, and obviously this policy itself was not enough. I am sorry for that.
(最近、このブログで使っている私の写真の一般的な肖像権についてコメントをいただきました。釣り師が写っている写真を使う場合、その釣り師から写真使用の許可を受けた場合を除き、ブロクの読者が釣り師の顔をはっきりと認識できる写真は使わないように気をつけてきました。しかし、私はこの方針を完璧に実施していたわけではないですし、それにそもそも、この方針自体が十分ではありませんでした。申し訳ありませんでした。)

No comments:

Post a Comment