About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 26, 2015

(No. 115) Japanese Sea Bass at Kurauchi Bay (倉内湾にてスズキ)





I could not drive away the image of big Japanese sea bass that was landed but eventually missed yesterday. The fish briefly stayed on the edge of the rock after the hook came out. This morning I used my heaviest tackle, Okinawa Manbika 110SXH rod & PENN Torque 9 spinning reel with 65 lb line. Instead of landing a fish onto the edge of rocks with the help of the waves as I did yesterday, I would pull it directly out of the water to avoid the same misfortune.
(釣り上げたものの結局逃してしまった、昨日の大きなスズキのイメージを頭から追い払うことができませんでした。その魚は、針がはずれた後、ちょっとだけ岩場の端でじっとしていたのでした。今朝、私は、いちばんヘビーなタックルを使いました。65 lbのラインを巻いたPENNのトルク9というリールと、オキナワ・マンビカ110SXHという竿です。昨日やったように、波の力を利用して、岩場の端に魚を引き上げるのではなく、魚を直接、海から抜き上げて、昨日のような不幸が起きないようにするつもりでした。)
I started fishing about 10 a.m., and after a few casts, I found another lure fisherman came to the spot. We exchanged information. He told me that fish would come inside this bay when the open sea got rough as it did today. Shortly after he headed for another part of the bay, I hooked a Japanese sea bass with Hopkins No=Eql (4.5 oz.). As I planned in advance, I pulled the fish directly out of the water. The fish was 60 cm (24 in.) long, smaller than the one hooked yesterday but very beautiful.
(午前10時頃から釣り始め、数キャストしたところで、別のルアー釣り師がやって来たことに気づきました。私たちは情報を交換しました。彼が言うには、今日のように外海が荒れている時には、魚がこの湾の内側にやって来るそうです。湾内の別の場所に彼が向かって行った直後に、ホプキンス No=Eql4.5 oz.)にスズキがかかりました。計画していた通り、私は魚を直接、海から抜き上げました。全長60センチで、昨日釣り上げたものよりも小さかったのですが、とても美しい魚でした。)

No comments:

Post a Comment