About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 28, 2015

(No. 116) No Fish at Kurauchi Bay and Nazuna in Kataku (倉内湾と片句のナズナにて釣果なし)





Fresh Japanese sea bass, especially ones caught in the sea not in brackish waters, are unbelievably delicious if they are appropriately treated when caught. Two friends of mine had told me that they would like to eat the fish. So I went again to Kurauchi Bay at daybreak, but the sea was much calmer than the last time. It was not very good for Japanese sea bass fishing. The area of white churning water (sarashi in Japanese) was much smaller, and I had no response from the fish. I moved to Nazuna in Kataku later and then back to Kurauchi Bay again, but no Japanese sea bass hit my lures during my 3-hour fishing.
(新鮮なスズキは、とりわけ汽水域ではなく海で釣れたスズキは、釣れた時に適切に処理されていれば、信じられない美味しさとなります。私の二人の友人がそのスズキを食べたがっているのでした。ですので私は、夜明け頃、倉内湾にまた出かけました。しかし海は、前回よりもずっと穏やかでした。スズキ釣りにはあまり良くありません。かき混ぜられた白い水(日本語で「サラシ」と言います)の面積はずっと小さく、魚からの反応は何もありません。私は片句のナズナに移動し、そしてまた倉内湾に戻って、3時間釣り続けましたが、スズキは私のルアーを襲ってこないのでした。)

No comments:

Post a Comment