About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 5, 2021

(No. 878) No Fish in Resumed Run-and-gun Style Fishing (再開されたラン&ガン方式の釣りにて釣果なし)






My PENN Torque 5 spinning reel abruptly malfunctioned yesterday. I took it apart and cleaned a few parts inside, and the reel returned to its top form. I also “double-handled” the reel, which means attaching a handle to both right and left sides of the reel. In other words, my Torque 5 metamorphosed into its ultimate form. I resumed the interrupted wide-area run-and-gun style fishing this morning, starting from the eastern end of the Ohashi River. Subsequently, I tried Omisaki Bridge, Lake Nakaumi, the Sakai-suido waterway, and the rocky shore at the tip of Shichirui Harbor. My ultimate Torque 5 worked very hard and functioned very smoothly, but it didn’t seem to have any superpower to manipulate actions of fish.
(私のPENNトルク5・スピニングリールが、昨日突然、故障したのでした。分解して中の部品をクリーニングすると、リールは元通りになりました。さらに私は、リールの左右両側にハンドルを取り付ける「ダブルハンドル化」も行いました。つまり、私のトルク5は究極形態へと変身したのです。今朝は、大橋川の東端から、中断されていた広域ラン&ガン方式の釣りを再開しました。その後、大海崎橋、中海、境水道、七類港の先端の磯を試しました。私のアルティメット・トルク5は、非常によく働き、スムーズに機能しましたが、魚の行動を操るような超能力は持っていないようです。)

No comments:

Post a Comment