About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 12, 2021

(No. 881) Feeble Strike at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて弱々しいストライク)









The strong crosswind was blowing at Saruwatari this morning as I had known it thanks to the weather forecast. So I took out three of my heaviest lures that couldn't be affected very much by the wind. The sea looked darker than in the summertime. The strong wind and the choppy surface made the view from Saruwatari very wintry, but it was kind of warm in spite of the wind. That deceptiveness somehow made me sure that a super monster fish was about to strike one of my lures and drag me into a historic dogfight. Indeed, there was a strike when I was using the Super Strike Little Neck Popper, but it was one of the feeblest strike I have gotten. I even felt the fish might be as big as the lure itself. Still I was grateful to the fish for playing with me.
(天気予報で事前に承知していた通り、今朝の猿渡は、強い横風が吹いていました。そこで私は、風の影響をあまり受けない、一番重たいルアーを3つ持ち出したのです。海の色は夏よりも濃くなっていました。風が強く、海面が荒れているため、猿渡からの眺めはとても冬らしいものになっていましたが、風があるにもかかわらず、何だか暖かいのでした。その見掛け倒しのせいで、どういうわけか私は、超モンスター級の魚が今にも私のルアーを襲い、私を歴史的なドッグファイトに引きずり込むのだと確信したのです。確かに、スーパーストライク・リトルネックポッパーを使っている時にストライクがあったものの、それは今までで最も弱いストライクの一つでした。ルアーと同じくらいの大きさの魚ではないかと思うほどでした。それでも私は、その魚が遊んでくれたことに感謝しています。)

No comments:

Post a Comment