About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 22, 2021

(No. 884) No Fish at Sanami Harbor, Kaka Harbor, and Kurauchi Bay (佐波港、加賀港、そして倉内湾にて釣果なし)



I arrived at the parking space for Saruwatari in Nonami about 7 a.m. I was eager to try Saruwatari this morning for the yellowtail amberjack, but when I was about to climb down the trail leading to the fishing spot, a gust of wind blew and the rain started to get heavier. I decided to take a safer and more comfortable option. I gave up Saruwatari today and decide to embark the wide-area run-and-gun style fishing across a few fishing ports. I started at Sanami Harbor and then continued at Kaka Harbor. Lastly I tried Kurauchi Bay. The sea looked full of promise as usual, and nothing responded to my lures as usual, and, as usual, I was not very disappointed.
(午前7時頃、野波の猿渡へ行くための駐車スペースに到着しました。今朝はヒラマサを釣ってやろうと意気込んでいましたが、釣り場に続く小道を降りていこうとした直前、突風が吹くとともに、雨が強くなり始めたのです。私は、より安全かつ快適な策を取ることにしました。今日は猿渡をあきらめ、いくつかの漁港を股にかけて広域ラン&ガン方式の釣りに乗り出すことにしたのです。佐波港から開始し、次に加賀港です。最後に倉内湾に挑戦しました。海はいつも通り、とても期待できそうに見え、ルアーにはいつも通り、何も反応がなく、そして、いつも通り、私はそれほどがっかりはしなかったのでした。)

No comments:

Post a Comment