About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 30, 2021

(No. 887) No Fish at Many Spots in Mihonoseki and along Sakai-suido Waterway (美保関と境水道沿いの多数の釣り場にて釣果なし)







The weather forecast said that it would be very cold very quickly toward the end of the year. In addition, the waves were already high along the northern shore of the Shimane Peninsula facing the Sea of Japan. I knew today’s fishing would be my last in 2021. I decided to try fishing spots in Mihonoseki and along Sakai-suido waterway, which could be relatively free from the effects of bad weather. I also decided to try as many fishing spots as possible in order to feel no regret. As a result, I had lost track of how many spots I had tried by 9 a.m. Anyway, I feel no regret. As usual, just throwing my favorite lures made me happy enough. In particular, my Daiwa Sealine 30SH reel, a kind of rare old conventional reel that I had recently acquired from the U.S., made my casting more satisfying. Thank you for reading my blog. I wish you happy holidays.
(天気予報では、年末に向けて一気に寒くなるとのことでした。その上、日本海に面した島根半島の北岸では、すでに波が高くなっていました。私は、今日の釣りが2021年最後の釣りになると分かっていました。私は、悪天候の影響を受けにくい美保関や境水道沿いの釣り場に行ってみることにしました。そして、悔いのないよう、できるだけ多くの釣り場に挑戦することにしました。その結果、午前9時には、自分が何カ所の釣り場を試したか分からなくなっていましたが、とにかく悔いはありません。いつものように、好きなルアーを投げているだけで、十分に幸せでした。特に、最近アメリカから入手したダイワのシーライン30SHは、ちょっと珍しい古い両軸リールなので、キャスティングの満足度が高まりました。いつも私のブログをご覧いただき、ありがとうございます。良いお年をお迎えください。)

No comments:

Post a Comment