About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 19, 2021

(No. 883) No Fish at Sanami and Mitsu Harbors but Poor Dog at Owashi Harbor (佐波港と御津港にて釣果なしも大芦港で可哀想な犬)






The Sea of Japan has been very rough since yesterday. Under such conditions you have a greater chance to catch a Japanese sea bass inside a bay or a harbor. According to the very useful “Sanin Fishing Spot Guidebook,” Sanami Harbor is one of such fishing spots. Nonetheless, I wasn’t expecting to see other fishermen at the harbor when I was driving to it this afternoon. To my surprise, there was one lure fisherman that was about to start fishing when I arrived about 2 p.m. He didn’t seem to be bothered by the strong winds or high waves. What an enthusiast! However, not only I but also he was out of luck at Sanami Harbor. Next, I went to Niregi-no-hato in Owashi Harbor, where I found a mysterious dog quietly watching me. The dog was motionless, staring at me with a curious expression. I fell in love with the dog at first sight. However, when I approached, the dog cautiously stepped back and kept the certain distance from me. What a poor dog! Lastly, I went to one of breakwaters in Mitsu Harbor, where I found nothing. There was neither a fish, a fisherman, nor a dog. There was just a strong wind blowing.
(昨日から日本海は大荒れです。こうした状況では、湾内や港内でスズキの釣れる可能性が高まります。とても役に立つ『山陰の釣り場総覧』によると、佐波港もそうした釣り場の一つです。とはいえ、今日の午後、車で佐波港に向かっていた時の私は、まさか他の釣り人に出会うことになるとは思っていなかったのでした。驚いたことに、午後2時頃に佐波港に到着してみると、まさに一人のルアー釣り師が釣り始めるところだったのです。彼は強風にも大波にも煩わされていないようでした。なんて熱心な釣り人なのでしょう! しかし、私だけでなく彼もまた、佐波港では運がありませんでした。私は次に、大芦港の楡木の波止に行ってみたのですが、そこでは、不思議な犬が静かに私を見つめているのでした。その犬は動かず、好奇心の強そうな表情でじっと私を見ていました。私はその犬に一目惚れしてしまいました。しかし、私が近づくと、犬は慎重に後ずさりして、私との間に一定の距離を保つのです。なんて哀れな犬なんでしょう! 最後に私は御津港の防波堤の一つに行きましたが、そこには何もありませんでした。魚も、釣り人も、犬もいません。ただ、強い風が吹いているだけでした。)

No comments:

Post a Comment