About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jan 31, 2021

(No. 714) No Fish at Nanbo in Etomo Harbor (恵曇港の南防にて釣果なし)



I drove to Kurauchi Bay this late morning because I believed there was nice sarashi (white churning water) along the shore of the bay and I might catch a Japanese sea bass. However, the spot was already occupied when I arrived about 10 a.m. So I drove to Etomo Harbor. I decided to try Nanbo, one of the breakwaters, which was not very crowded. Nobody seemed to have caught any fish when I arrived, but all of them seemed to enjoy fishing under the sunny sky. I enjoyed throwing my lures, too. I felt my enjoyment was enhanced thanks to my second-hand PENN 320 GTi reel I recently obtained. This old conventional reel has a level-wind feature. Nonetheless, it casts very well. I used to say my favorite reel was the PENN Jigmaster 500, but now I feel 320 GTi is the one.
(今日は朝ゆっくりと、倉内湾へ行きました。湾の岸沿いにはきっとサラシ(かき混ぜられた白い水)ができていて、スズキが釣れるのではないかと思ったのです。しかし午前10時頃に到着してみると、既に先客があったのでした。そこで私は恵曇港へ行きました。そこの防波堤の一つ、あまり混んでいなかった南防を試すことにしました。私が到着した時、誰にも何も釣れていないようでしたが、陽光の下、誰もが釣りを楽しんでいるようでした。私も、ルアーを投げるのを楽しみました。最近入手した中古のPENN 320 GTiリールのおかげで、いっそう楽しく感じられました。この古い両軸リールにはレベルワインド機能が付いています。にもかかわらず、よく飛ぶのです。一番のお気に入りのリールはPENNのジグマスター500だと言っていたものですが、今は320 GTiがお気に入りです。)

No comments:

Post a Comment