About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jan 3, 2021

(No. 701) No Fish at Sinsinbo in Etomo Harbor (恵曇港の新々防にて釣果なし)

I had stayed at well-heated home since New Year's Day. That might be the reason why I miscalculated the coldness of a shore of the Shimane Peninsula this afternoon. Shortly after I started throwing my lures toward the water between the ice plant and Edabo in Etomo Harbor, one fisherman talked to me. He seemed interested in my big out-of-place American plug. I had seen him standing at the tip of Sinsinbo, the largest and scariest breakwater in the harbor. He said he had been there for the young Japanese Spanish mackerels but unable to catch any. After enjoying a chat with him, I decided to take over the tip for the Japanese sea bass. I returned to my car in order to wear a helmet just in case. I knew the strong wind was blowing on Sinsinbo. I also knew that some unlucky people had fatally fallen from the tip in the past. With the helmet on I felt ready for Sinsinbo, but I miscalculated the coldness. In addition, the wind was too strong for me. I threw my lure only 4 times, and I had to give up.
(私は、元旦以来ずっと、暖房で温められた家にいたのでした。おそらくそのため、今日の午後は、島根半島沿岸の冷たさについて計算違いしていたのです。恵曇港の製氷所と枝防の間でルアーを投げ始めるとすぐに、一人の釣り人が話しかけてこられました。場違いな大きさの私のアメリカ製プラグに関心を持たれたようです。私は彼が、恵曇港最大にして最恐である防波堤、新々防の先端に立っておられたのを見ていました。サゴシ(若いサワラ)を狙っていたものの、何も釣れかなかったとのことです。彼との会話を楽しんだ後、私は、彼と入れ替わりに先端に立ち、スズキを狙うことに決めました。私は車に戻ると、万が一に備えて、ヘルメットを着用しました。新々防では強風が吹いていることを知っていたのです。私はまた、過去に何人も、不運な方々が先端から落ちて亡くなられていることを知っていました。ヘルメットをかぶると、新々防に対する準備が整った気になりましたが、私は冷たさを計算違いしていたのでした。加えて、私には風も強過ぎたのです。ルアーをわずか4回投げただけで、降参したのでした。)

No comments:

Post a Comment