About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jan 14, 2021

(No. 706) No Fish at Maruiwa and Susumi-hana in Owashi (大芦の丸岩と須々海鼻にて釣果なし)


I tried Maruiwa and Susumi-hana this afternoon. The water around the fishing spots was moderately choppy, and the wind was not very strong. In addition, the temperature had risen considerably. So I was able to throw my lures comfortably. I did not see any baitfish at all, and nothing happened to my lures, but I enjoyed a lot. Not only casting my favorite lures toward the vast ocean but also chatting nicely with a fisherman at the parking space overlooking Susumi Bay gave me enough pleasure today.
(今日の午後は、丸岩と須々海鼻を試しました。釣り場周辺の海は適度に波立っており、風はそれほど強くありませんでした。加えて、気温がかなり上昇してもいました。ですので、私は快適にルアーを投げることができました。ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)は全く見かけませんでしたし、私のルアーには何も起きませんでしたが、私は大いに楽しみました。大海原へ向けてお気に入りのルアーを投げることだけでなく、須々海湾を見下ろす駐車スペースで釣り人と楽しくおしゃべりできたことで、今日は十分に楽しかったのでした。)

No comments:

Post a Comment