About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 29, 2020

(No. 647) Surrounded with Summer Fish at Nagasaki-bana in Mitsu (御津の長崎鼻にて夏の魚に囲まれて)






When I arrived at Nagasaki-bana in Mitsu about 7:30 a.m., it was already excruciatingly hot. Although being exposed to the direct sunlight, I tried to keep throwing my favorite lures toward the calm sea. No predatory fish responded, so I gave up fishing quickly. Instead, I enjoyed swimming around the fishing spot. When I just floated in the sea, I realized a school of small blue fish suspending just below me. I started taking pictures and videos of them. Then, other types of fish came up to me as if they wanted to be photographed too. I remembered a baby gecko had appeared in my room on the previous night. Both on land and at sea I was loved by small creatures.
(御津の長崎鼻に午前7時半頃に到着してみると、既にうんざりするほどの暑さになっていました。直射日光にさらされながらも私は、お気に入りのルアーを、静かな海に向けて投げ続けようとしました。肉食魚の反応がないため、私はすぐに釣りをあきらめました。代わりに、釣り場の周辺で水泳を楽しみました。水中をただ漂っていると、私のすぐ下に青い小魚の群れがいるのに気づきました。私は彼らの写真とビデオを撮り始めました。すると、まるで「私たちの写真も撮ってくださいよ」と言わんばかりに他の魚たちもやってきました。私は、昨夜、部屋に赤ちゃんヤモリが出現したのを思い出しました。陸上と水中の両方で、小動物に愛されてしまいました。)

No comments:

Post a Comment