About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 18, 2020

(No. 642) Beautiful Blue Button Jellyfish at Uomiyama in Mitsu (御津の魚見山にて美しいギンカクラゲ)





I felt I had never seen such a beautiful creature. First, I thought it was a bottle cap. It looked like a bottle cap floating on the surface. Then, I noticed it had tentacles. They were translucent bluish tentacles. I decided that it was a kind of jellyfish. It was so beautiful that I had to tell myself, “Be careful.” I knew colorful creatures were often poisonous. Still, I could not resist the temptation to swim along with that beautiful creature.
(これほど美しい生き物を見たことはない、と私は思いました。最初は瓶の蓋かと思いました。瓶の蓋が水面を漂っているように見えたのです。そして、それが触手を持っていることに気づきました。青みがかった半透明の触手です。クラゲの一種に違いない、と私は思いました。とても美しかったため、私は自分に言い聞かせねばなりませんでした。「注意しろ」と。色鮮やかな生き物はしばしば毒をもっていることを、私は知っていたのです。とはいえ、その美しい生き物と一緒に泳いでみたいという誘惑には勝てませんでした。)

3 comments:

  1. そんなクラゲ初めてみました。
    大きさはどのくらい何でしょう??
    今月初めごろ私も今年初めてやっと泳ぎました・・・が、波が強く数分で断念しました。
    なので、残念ながら今年は海中映像は何も撮れてないです。。。

    ReplyDelete
  2. こんにちは!
    このクラゲの大きさですが、そんなに大きいわけではありませんでした。
    「ギンカクラゲ」の「ギンカ」は「銀貨」とのことなのですが、上から3番目の写真に「銀貨」部分が写っています。
    この「銀貨」部分が、500円玉くらいの大きさでしたよ。

    ReplyDelete
  3. 思っていたより小さかったです。
    良く見つけられましたね!

    以前猿渡で出会った者ですが、8月は連休もありましたが2回しか磯に行けてなく、寂しいばかりです!
    今週末はどこかにい行ってみたいものです!

    ReplyDelete