About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 2, 2020

(No. 634) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)






My attitude toward lure fishing might be a bit different from the normal one that is shared seemingly by many fishermen. They are willing to change their fishing styles in order to catch their target fish. If necessary, they are willing to adopt a different lure or approach. In other words, a greater likelihood of catching fish comes first for them. For me, it doesn’t always come first. What usually comes first is my favorite fishing style. I would rather stick to my favorite style even if it means a smaller likelihood of catching fish. Sticking to my favorite style, I would like to wait for a fish to appear someday and get interested in my lures.
(ルアー釣りに対する私の態度は、多くの釣り師が共有しているように見えるノーマルな態度とは、少し異なります。一般の釣り師は、目指す魚を釣るためなら、釣りのスタイルを変えることをいといません。必要ならば、異なるルアー方法を喜んで採用するでしょう。言い換えれば、彼らにとっては、魚が釣れる可能性の高さが何よりも重要なのです。私の場合、それは必ずしも一番重要ではありません。たいていは、お気に入りのスタイルこそが、私にとって一番重要なものなのです。たとえ魚の釣れる可能性が低くても、私は、好きなスタイルに固執したい。好きなスタイルに固執しながら、いつか、私のルアーに興味を示す魚が現れるのを待ちたいのです。)
You can see one of my current favorite styles in one of BlacktipH Fishing videos. The lures they used in this video were the Roberts plugs, which are also my favorite. Using the Roberts Whistler with this style at Saruwatari in Nonami, I didn’t catch any fish this morning as usual, but I was hopeful that I would catch a rare peculiar fish someday. To be hopeful is just enough for me to be a happy fisherman. By the way, unlike the photos taken at Ikesu yesterday, photos I shot today around Saruwatari with my GoPro Hero (2014) are not bad, as shown by the bottom two of the above.
(現在、私が気に入っているスタイルの1つを、BlacktipH Fishingのビデオで観ることができます。このビデオで彼らが使っているのが、私のお気に入りでもあるロバーツのプラグです。今朝は、野波の猿渡でロバーツのホイッスラーを使いましたが、例によって魚は釣れませんでした。しかし私は、いつの日か、風変わりな珍しい魚が釣れるだろうと信じているのです。そして、そうふうに信じられるだけで、私は十分に幸せな釣り人なのです。ところで、昨日撮影した生須の写真と異なり、猿渡周辺をGoPro Hero (2014)で撮った今日の写真は、最後の2枚が示す通り、まあまあ良い出来なのではないかと思います。)

No comments:

Post a Comment